Orientační nabídka


International


Znak města Jemnice (odkaz na titulní stránku) 

Město Jemnice
Oficiální webové stránky


Vyhledávání


 

Cesta: Titulní stránka > Radnice

 

Náplň činnosti

 

Sekretariát

  • zabezpečuje přijetí návštěv u starosty, místostarosty a tajemníka
  • podílí se na organizaci pracovních a společenských akcí města konaných i mimo městský úřad
  • vede evidenci rezervací zasedací místnosti
  • zajišťuje evidenci objednávek města
  • zajišťuje zveřejňování dokumentů na úřední desce v souladu s právním předpisy, a to i způsobem umožňujícím dálkový přístup
  • zajišťuje komplexní agendu přípravy materiálů pro schůze rady města a zasedání zastupitelstva města
  • zúčastňuje se se schůzí rady města a zasedání zastupitelstva města, provádí zápisy z jednání rady města a zasedání zastupitelstva města
  • zabezpečuje zpracování zápisu, usnesení, pořizuje výpis z usnesení a ze zápisů rady města a zastupitelstva, eviduje je a archivuje je
  • zajišťuje provoz podatelny a výpravny, včetně informačních a poštovních služeb
  • zajišťuje provoz telefonní ústředny a poskytování spojové služby zaměstnancům prostřednictvím pevných linek
  • zajišťuje administrativní práce a úkony související s činností starosty a místostarosty města a tajemníka úřadu
  • prování autorizované konverze dokumentů podle platných právních předpisů, vede evidenci provedených konverzí
  • zajišťuje hlášení městským rozhlasem a to i způsobem umožňující dálkový přístup

Vedoucí odboru

  • vede evidenci právních předpisů města (obecně závazných vyhlášek a nařízení města), věstníků vlády pro orgány krajů a obcí
  • vede centrální evidenci žádostí a odpovědí o poskytnutých informacích ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím a koordinuje jejich vyřizování
  • vede centrální evidenci stížností a petic doručených městu, městskému úřadu a jejich předání k vyřízení vedoucím odborů či jiným pověřeným subjektům
  • vede evidenci ztrát a nálezů
  • zabezpečuje dodržování ustanovení o státních symbolech a symbolech města
  • zabezpečuje spisovou a skartační službu v souladu s příslušnými vnitřními předpisy a pokyny
  • vyhlašuje a realizuje konkurzní řízení, na jejich základě zabezpečuje jmenování ředitelů škol, obdobně postupuje při odvolání ředitelů
  • navrhuje udělení výjimky z počtu dětí a žáků dle § 23 odst. 3 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon
  • zajišťuje a spravuje veřejné sbírky finančního charakteru otevřené městem dle zákona č. 117/2001 Sb., zákon o veřejných sbírkách, po celou dobu jejich konání
  • vede evidenci hrobových míst na pohřebišti města Jemnice dle zákona č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých zákonů
  • vede evidenci válečných hrobů dle zákona č. 12/2004 Sb., o válečných hrobech a pietních místech
  • zajišťuje provedení volby přísedících okresního soudu dle zákona č. 6/2002 Sb., o soudech a soudcích, přísedících a státní správě soudů a o změně některých dalších zákonů
  • zajištuje uzavření veřejnoprávní smlouvy o zabezpečení provedení zápisů údajů do informačního systému územní identifikace, adres a nemovitostí (RUIAN)
  • zajišťuje uzavírání smluv o veřejných službách ve veřejné linkové dopravě
  • spolupracuje s Hasičským záchranným sborem Kraje Vysočina a Sborem dobrovolných hasičů města
  • plní úkoly příkazce a správce rozpočtu na svěřených kapitolách dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole a vyhlášky č. 416/2004 Sb., prováděcí vyhláška k zákonu o finanční kontrole 
  • podílí se na přípravě rozpočtu města na svěřených kapitolách
  • zabezpečuje nákup spotřebního materiálu pro potřeby úřadu
  • zajišťuje úklid v budovách městského úřadu, nákup, skladování a výdej zdravo-technického materiálu (toaletní papír, papírové ručníky, tekuté mýdlo, úklidové prostředky atd.)

Vykonává státní správu v základním rozsahu přenesené působnosti:

  • na úseku práva shromažďovacího podle zákona č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím (např. přijímání oznámení o shromáždění, rozhodování o zákazu shromáždění)
  • na úseku voleb podle zákona č. 247/1995 Sb., o volbách do Parlamentu České republiky a o změně a doplnění některých dalších zákonů, ve znění pozdějších zákonů, zákona č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů a o změně některých zákonů, v platném znění a zákona č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů, v platném znění (např. vedení seznamu voličů, registrace kandidátních listin pro volby do zastupitelstev obcí)
  • na úseku voleb připravuje starostovi podklady pro plnění jeho úkolů podle volebních zákonů
  • na úseku přestupků podle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich a zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích
  • výkon státní správy (silniční správní úřad) ve věcech místních komunikací a veřejně přístupných účelových komunikací na území města
  • zvláštní užívání komunikací (reklamy, skládky, lešení, zařízení stavby, výkopy)
  • rozhodování o připojování pozemních komunikací
  • rozhodování o uzavírce a objížďce u místních komunikací na území města
  • v souladu s platnými právními předpisy poskytuje soudům, orgánům Policie ČR a dalším správním úřadům požadované informace a údaje z oblasti přenesené působnosti
  • využívá při výkonu agendy údaje ze základních registrů

Matrika, evidence obyvatel

  • zajišťuje vítání nově narozených dětí, blahopřání jubilantům s trvalým pobytem ve městě, svatební obřady, návštěvu seniorů koncem roku v domovech důchodců
  • zajišťuje hlášení městským rozhlasem a to i způsobem umožňujícím dálkový přístup

Vykonává státní správu v základním rozsahu přenesené působnosti:  

Úsek evidence obyvatel:

  • na úseku evidence obyvatel jako ohlašovna dle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel)
  • provádí ve správním řízení rušení trvalého pobytu dle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel)
  • poskytuje údaje z AISEO 

  1. přihlašuje občany ČR k trvalému pobytu 
  2. vede evidenci přihlašovacích lístků v běžné a odkládací evidenci
  3. přijímá žádost o ukončení trvalého pobytu na území ČR
  4. žádá o změnové sestavy prostřednictvím portálu veřejné správy a prování změny v evidenci obyvatel
  5. přijímá žádosti o zprostředkování kontaktu

  • na úseku občanských průkazů dle zákona č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech
  • na úseku cestovních dokladů dle zákona č.329/1999 Sb., o cestovních dokladech
  • na úseku voleb podle zákona č. 247/1995 Sb., o volbách do Parlamentu České republiky a o změně a doplnění některých dalších zákonů, ve znění pozdějších zákonů, zákona č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů a o změně některých zákonů, v platném znění a zákona č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů, v platném znění (např. vedení seznamu voličů)
  • zajišťuje provozování pracoviště Czech Point a plní úkoly spojené s jeho provozováním (poskytuje výpisy z veřejných a neveřejných rejstříků a evidencí, provádí autorizovanou konverzi dokumentů na žádost, provádí úkony spojené s datovými schránkami, zřízení doručovací adresy, apod.)

Úsek matrik:

  • na úseku matrik jako matriční úřad dle zákona č. 312/2013 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů
  • provádí zápisy do knihy manželství
  • provádí zápisy o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
  • přijímá doklady o uzavření manželství
  • přijímá oznámení o narození dítěte a provádí zápis do knihy narození
  • přijímá oznámení o úmrtí a provádí zápis do knihy úmrtí
  • přijímá oznámení o znovu přijetí předchozího příjmení po rozvodu
  • přijímá oznámení o užívání české podoby cizojazyčného jména
  • přijímá prohlášení o užívání dvou jmen
  • přijímá prohlášení o užívání pouze jednoho příjmení 
  • přijímá prohlášení o volbě druhého jména
  • přijímá protokoly o uzavření církevního sňatku
  • přijímá souhlasné prohlášení osvojitelů o zvolení jména pro osvojence
  • přijímá žádost o nahlédnutí do matriční knihy, vystavení matričního dokladu a vydává výpisy z matrik (rodné, oddací, úmrtní listy)
  • přijímá žádosti o provedení zápisu příjmení ženy do matriční knihy
  • přijímá žádosti o uzavření manželství
  • přijímá žádost o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině
  • přijímá žádosti o zápis do zvláštní matriky
  • přijímá žádosti o zápis příjmení v matriční knize v mužském tvaru
  • přijímá žádosti o změnu jména nebo příjmení
  • přijímá žádosti o změnu příjmení za trvání manželství
  • zajišťuje svatební obřady
  • vede sbírku listin a matriční knihy narození, uzavření manželství a úmrtí
  • vydává osvědčení pro uzavření církevního sňatku
  • vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině)
  • provádí vidimace a legalizace dle zákona č. 21/2006 Sb., zákon o ověřování, provádí evidenci vidimací a legalizací, ověřuje shodu opisu nebo kopie s litinou a pravost podpisu, provádí kopírování listin
 
 

Kontext

Umístění: Menu > Odbory úřadu > Odbor vnitřních věcí > Náplň činnosti

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém